Tekniske problemer knyttet til flyttingen av MailOnNet til Norge


Tekniske problemer når MailOnNet ble flyttet fra USA til NorgeFlyttingen av MailOnNet fra OnNet sin amerikanske serverpark og over til den norske, gikk ikke så knirkefritt som OnNet hadde håpet på, melder de i en pressemelding.

Tekniske problemer i forbindelse med flyttingen som gjorde brukergrensesnittet utilgjengelig i 2 dager, og når det kom opp igjen var det så tregt at det var ubrukelig.

Nedetiden i forbindelse med flyttingen skyldes dårlige linjer mellomm USA og Norge når databasen på 5 TB skulle overføres, opplyses det.

Den tidvis ustabile linjekapasiteten mellom USA og Norge er også en av grunnene til at epostmarkedsføringsløsningen MailOnNet overføres til Norge. Når overføringskapasiteten plutselig sank fra 2 mb/sek til 14 kb/sek per session, sprakk hele OnNet sin tidsplan for overføringen. Dette reduserte i nedetid for alle brukerne av MailOnNet, da overføringen tok vesentlig lengere tid enn planlagt.

Når databasen var overført,kom brukergrensesnittet opp igjen, men det var da uttrolig trengt. Serveren hadde mer enn nok ressurser, men bruken av dem skapte store forsinkelser viste det seg. Etter noen timer med analyser av systemet, ble det klart at serveren ikke var «fintunet» nok for mySQL databasens store datamengder. Etter en rekonfigurering av PHP, mySQL, logg-filene og minnebruken, kom brukergrensesnittet tilbake til normal hastighet utpå kvelden.

Årsaken til miskonfigurasjonen av ressursbruken til den nye norske serverparken skyldes at den er vesentlig forskjellig enn den amerikanske. Det er derfor ikke mulig å kopiere settingene, men selskapet tar selvkritisk for det inntrufne, sider de.

En brukeranalyse av databasen viser at kun 16% av dataene i databasen blir brukt månedlig. OnNet kommer derfor til å sette inn tiltak for å få brukerne av MailOnNet til å slette alle kontaktlister og kampanjer/nyhetsbrev som ikke lenger er i bruk. Dette vil øke hastigheten på brukergrensesnittet ytterligere. Hvilke tiltak de vil iverksette vil bli opplyst i de reviderte salgsbetingelsene som snart er klare, avslutter Onnet med i sin pressemelding.

Kort om IKTnytt.noTips ossSøk i offentlige registre

Kort om IKTnytt.no

IKTnytt.no

Ansvarlig redaktør:
Kjetil Sander

E-post:
redaksjonen@iktnytt.no

Facebook:
http://facebook.com/iktnytt/

IKTnytt.no er en nettavis for utviklere, markedsførere og ledere som ønsker å holde seg oppdatert om hva som skjer i IKT-verden - innenlands og utenlands.

Målgruppen er ikke privatpersoner som er interessert i forbruker-elektronikk, men profesjonelle brukere som er involvert i utviklingen, drift og markedsføringen av eget nettsted og mobile applikasjoner.

IKTnytt.no er utviklet og drives på hobbybasis av ansvarlig redaktør Kjetil Sander, som også står bak våre søsterportaler:

Kunnskapssenteret.com Aksjemarkedet.com

IKTnytt.no er også kundeavis for webbyrådet og hosting-selskapet OnNet AS som Kjetil er daglig leder i.

Tips oss om en nyhet!

For å sørge for at vi har de nyeste og beste IKT nyhetene trenger vi hjelp fra våre lesere.
Vi inviterer derfor nå alle våre lesere til å tipse oss om nyheter - små og store - fra nært og fjernt. Fortell oss gjerne om hva som skjer i din bedrift, hvilke problemer og utfordringer dere møter, og hvordan dere tenker å løse dem.
Fyll ut skjemaet under for å tipse oss om en nyhet.

Ditt navn (obligatorisk)

E-post (obligatorisk)

Skriv tipset ditt under i form av en overskrift ("emne"), med nærmere informasjon ("melding").

Emne

Melding

Vedlegg
Last opp vedlegg i form av bilde, logo e.l.

Svar på spørsmålet under for å bekrefte at du er et menneske og ikke en spam-robot.

Søk offentlige registre

Søk i lover, forskrifter og dommer:

 

Søk i NAV.no:

 

Søk i Foretaksregisteret:

 

Søk etter heftelser på motorvogn:

 



Søk etter reservasjon mot reklame:

 

Firmasøk i Proff.no:

 

Søk i Statistisk Sentralbyrå: